16 December 2008

politik pejabat!

kelmarin, aku disapa dalam YahooMessenger..seorang member aku ni, aku tengok le kat status YM dia..tertulis 'no mood..unhappy!". aku pun sibuk2 lah menjoyah tanya..kenapa. dia kata..dia sedih. dia terkilan. dia rasa kurang senang dengan opismates dia sekarang. pasal apa? pasal politik pejabat lah!

benda yang biasa kena dengar..dan perkara yang biasa kita alami. benda ni semua memang lumrah dalam hidup kita sebagai manusia..manusia yang bekerja..mencari rezeki. kawan aku rasa kurang selesa, kerna ada orang-orang yang cuba bawa cerita tentangnya. semestinya cerita yang tak elok lah kan! dia tahu pun, pasal boss dia sendiri yang cerita..dan minta dia berjaga-jaga. oh, kalau aku di tempat dia pun aku akan rasa down! tapi bila kita sedikit sebanyak boss cover kita,aduh lega gak rasanya kan??

tapi tu lah, macam yg aku cakap tadi, ni semua lumrah. adakala orang suka dengan kita..dan adakalanya orang akan ngeji kita. payahlah weh nak semua orang suka dengan kita. kita lebih mudah nampak kelemahan orang berbanding kebaikannya. tak yah pandang jauh lah, tengok pada diri kita sendiri. aku tak nafikan, kadangkala diri aku sendiri ada perasaan cemburu sesama orang sekeliling..tul tak?? korang pun mesti cenggitu jugak kan? ia normal lah. kalau takde, tak normal lah tu. nama pun manusia. bukan perfecto! cumanya, kita kena pandai kawal..jangan sampai rasa cemburu kita tu membuatkan hidup orang lain tu merana dan sedih...tu je.

buat member aku tu, pada aku, kita buat tak tahu. jangan terlalu amik pusing. takut nanti kita pulak yang lagi merana. orang tu bersorak suka tengok kita merana! memang susah untuk menjadi seorang yang 'popular' di kalangan rakan sekerja. dapat pulak kalau kita ada mengetuai mana-mana unit. silap arah, dituduh bossy! dapat lebih, jadi bahan mulut pulak..ermmm,lumrah kan?

aku masih ingat kata-kata abah aku dulu, masa aku mula-mula kerja dulu,

"kau akan tahu apa itu politik pejabat!"
(dan kini, aku benar-benar tahu!)



28 comments:

  1. ni semua biasa kan.... aku pun pernah gak dulu kena benda2 camni...

    apapon kita kena byk2 bersabar.. betull tu kan tak semua org suka...huhuhuhuh

    ReplyDelete
  2. Kadang malas nak layan samaada ada org suka @ tidak, sebab buat baik macamana pun mesti ada yg kutuk gak walhal kita sebagai ketua unit buat atas arahan pihak atas jer..tension kalau fikir2kan sgt apa org fikir tntg kita di pejabat..


    hehehee...sy lompat dr blog ummi...suka lak tajuk ni...salam perkenalan di alam maya..

    ReplyDelete
  3. Lyn pun pernah mengalami cam 2.....bayangkan member sebelah meja je menjaja cerita macam2 dan ader ler pulak orang yg menyampaikan kat kite. Tapi depan kite Ya Allah baik gler. Nasib baik sekarang nie dia dah posting. Memang betul kene sabar je dan paling penting sekali buat bodo....

    ReplyDelete
  4. mmg bende ni normal yong... tak yah layan sgt.. kalau dilayan, kita yg naik gilerr... yg penting kita buat je hal kita.. bak kata pepatah, rambut sama hitam, hati lain2...

    ps: awal preggy??? takdelaaaa.... baru je lepas "peot"... hehehe... tak mungkinnnnnnnnnn.......

    ReplyDelete
  5. yong kak mimi dah banyak kali kena macam ni.. antara sebab bila kita budak baru masuk kerja, orang selalu tindas.. .tapi kalau orang yagn dah lama kerja bertahun2, dorang selalu backup kalau buat apa2 kesalahan pun.. aku pun dah cukup masak dengan perangai manusia2 durjana ni.. benci!!

    ReplyDelete
  6. mmg sakit ati sgt2 kalo kena camni..ada kawan saya sampai berhenti kerja sbb stress

    ReplyDelete
  7. Perkara biasa disemua pejabat... baik kerajaan atau pun swasta... ader ajer masalah macam nie.....

    ReplyDelete
  8. i hate office politic.

    buat kerja masing2 dh le. kat sapura ni politik dia kuat gila. sib baik aku org luar kan? so, aku just watch & learn. scaryyyyyy...

    ReplyDelete
  9. hmm...lagi besar company tu, lagi banyak manusia dalam tu lagi hebat la politik pejabat tu... org camtu tak boleh tengok orang lain lebih sikit...

    ReplyDelete
  10. biasa tu Yong..mmg kite kene sabo jela..akk pon baru kene ni ha...bile kite tegur...di salah tafsir plak..padahal dah mmg our job ..akk pon malas ambik pusing yg penting kewajipan sudah dijlnkan..kalo bab dengki hasad dan buruk sangka ni mmg kite takleh lawan..biar Allah je yg membalasnya. Yang penting jgn cepat melatah dan melenting itu je akk pegang selama ni!

    ReplyDelete
  11. betul lah yong....mana2 kerja pun politik pejabat nie mesti ada...esp di kalangan org melayu...pelik gark aku...kalu mcm nie, mcm mana lah bangsa kita nak maju....lebih sikit, mula ada yg dengki....bangsa lain tu bukan x ada cam nie...tp kurang....diaorg boleh bersaing secara sihat kat opis....

    erm...ntah ler yong....tak sukakan keadaan camnie...tu belum di tambah lagi yg emosi terlebih...sikit2 sentap sikit2 sentap ngan opismate....pening pening...

    apa2 pun....pepandai ler kita bwk diri yong....

    ReplyDelete
  12. lieya terus terang ckp tak suke politik pejabat nie....kalo kuat ampu...kuat bodek ...dpt le kesenangna...eiiii keji laa kaum2 camni.....

    ReplyDelete
  13. aku pun benci politik pejabat nie....tak suke...tak suke....buat tak tahu jerk lg bagus!!!!

    ReplyDelete
  14. politik pejabat nie mmg blh sakit jiwa kita lerr jawabnya...
    skrg lg la..hjg tahun kan nk bg prestasi..lg la hebat politik pejabatnya.
    kdg2 rasa muak kan kak yong..
    skrg jd pendengar jerr..org nie kutuk nie.org tu kutuk tu...
    kdg2 fade up gak...tp ntahla...

    *ops! cam luahan perasaan lak..sori..

    ReplyDelete
  15. bagus kalau ada bos yg baik blh cover kita

    ReplyDelete
  16. malas nak cakap pasal politik pejabat ni

    kena sabar banyak-banyak yang pasti :)

    ReplyDelete
  17. Ni semua normalkan..semua orang akan melaluinye..tak semua orang sukakan kita biasa la tu yang penting kita sendiri kena sabar berhadapan dengan karenah manusia mcm ni..
    Re:Yong tak pe Chem nampak dah matang,Erfan ni akak nampak macam lambak matang la berbanding Ezhan dulu..senang sikit ;p berapa umur Chemp sekarang ni?

    ReplyDelete
  18. Laa... tukar `carpet' baru lagi si Yong nie. Beli kat Langkawi ker dik oii? ngehh..

    Cute ler pic Chem berpayung tur.. wahh! spek beso ala-ala.. artis gitur! Caya-lahhh..

    Gossip ofis McMx2 kan? kekdg akak terfikir... naper ada manusia yg berhati busuk cenggitu? seronokkah dpt kenakan org...? Wallah hu Alam

    ReplyDelete
  19. biasalah tu yong.. payah nak puaskn hati semua org.. alih2 kita yg merana.. fikiran kacau bilau dok pikirkan hal orang lain.. padahal buleh hidup aman damai apa..

    ReplyDelete
  20. yups...kt mana2 pun jumpa manusia camtu... mmg down sgt bila dpt tahu org yg kite pcaya kutuk kaw2 punya kt blkg... x leh ke masing2 blebih kurang??? heran aku..

    ReplyDelete
  21. [COLOR="Red"][B]Click on the pictures to view in full size[/B][/COLOR]

    [URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=12779][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/media/32/Asin-80.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=7237][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/media/32/Asin-71.jpg[/IMG][/URL]


    [url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Asin-32.htm][b]Asin Hot Wallpapers[/b][/url]

    Photo gallery at t WallpaperHungama.in is dedicated to Asin Pictures. Click on the thumbnails into enlarged Asin pictures, exclusive photographs and debarring photos. Also constraint out other Pictures Gallery for Turbulent property and Strong Decision twin scans, movie captures, movie promos, wallpapers, hollywood & bollywood pictures, photos of actresses and celebrities

    ReplyDelete
  22. looking for the purpose ed drugs? [url=http://www.cahv.org]buy viagra online [/url]and enjoy outspoken shipping at http://www.cahv.org . another good place to [url=http://www.kiosknews.org]buy viagra online[/url] is www.kiosknews.org .

    ReplyDelete
  23. The French gourmet cheese Bleu d'Auvergne has a wonderful aroma, a rich taste; the saltiness increases with the incidence of veining. The overall flavor is piquant but not overly sharp. Bleu d'Auvergne started life as an imitation of Roquefort, using cow's milk in place of sheep's milk. Legend has it that a peasant, around 1845, decided to inject his cheese with a blue mold that he found growing on his left-over bread (the motto being, waste not, want not). And thus, the gourmet cheese Bleu d'Auvergne was born. This French gourmet blue cheese comes from the region of Auvergne and the cheese is made from milk of Salers and Aubrac cows. The rind is very thin and so the cheese is usually wrapped in foil. The cheese is rich and creamy with a pale yellow color and scattered holes and well-defined greenish-blue veining. We cut and wrap this cheese in wedge of 8 ounces and 1 pound.

    buy fresh blue cheese

    [url=http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx]buy fresh blue cheese[/url]

    http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx

    ReplyDelete
  24. I am able to make link exchange with HIGH pr pages on related keywords like [url=http://www.usainstantpayday.com]bad credit loans[/url] and other financial keywords.
    My web page is www.usainstantpayday.com

    If your page is important contact me.
    please only good pages, wih PR>2 and related to financial keywords
    Thanks
    oxydayarous

    ReplyDelete
  25. megan fox bra, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187756]megan fox fingering[/url] megan fox exposed
    kim kardashian reveals, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187768]pictures of kim kardashian[/url] kim kardashian tape review
    tim mcgraw by taylor swift sheet music, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187772]lyrics you belong with me taylor swift[/url] taylor swift party supplies
    hannah montana guitar, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187786]listen to hannah montana songs[/url] is hannah montana 18 yet
    harry potter equus, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187792]harry potter slash fiction draco[/url] harry potter costumes
    tom cruise and his family, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187798]list tom cruise movies[/url] tom family cruise
    justin bieber love me music video, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187812]where are you now justin bieber[/url] interesting facts about justin bieber
    britney spears new album, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187814]britney spears croch shots[/url] britny spears
    megan fox how to lose friends and alienate people b, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/175542]mean fox thumb[/url] megan fox high resolution

    ReplyDelete
  26. Now, escorts can be contacted right from the comfort zone of your home - thanks to the easily navigable, user-friendly websites that present all escort activities and services online for your access.
    Be it at morning 9 a.m. or midnight 23 a.m., escorts 24 x 7 services let you get the hottest stuff on earth the moment you want, they way you want!
    All you have to do is to open the website of an escort agency, browse through the various escort categories and make your choice after going through the listed profiles.
    Doing on work and not enjoying pleasures like kisses, touches and romance can make a person psychologically disturbed.
    You can use New York independent Escort service for enjoying some time in the company of Bijou in New York.New York is the capital of West Bangal. With these girls, you will not feel you are getting some kind of service, the experience will be so real that it will almost like a real date.
    [url=http://bijouescorts.com]Staten Island Escort[/url] The growing popularity of a New York escort agency has been the outcome of a number of factors. First, a New York based escort agency believes in offering only the most exciting range of escort fun. Secondly, the rates that such an escort agency charges always comes under one's budget. Thirdly, instant access of girls in and around New York has been another major contributing factor in its success.

    Some agencies also offer the service of having the escorts for a longer period. For this, customers need to pay more and enjoy a pleasant holiday tour with the escort.
    To book for the most desiring lady of your choice, search online for the various websites offering the adult entertainment company presenting a brief profile of the ladies in their gallery along with snapshots of them. The booking process is very easy and user friendly with many viable payment options available. You will get the list of services offered by the agency and all you need to do is choose the one that matches your requirements.
    http://bijouescorts.com The glamorous and the sexiest young escorts from New York are available in several varieties as desired by the clients. They have their own impressive style that explains a statement about their personality and high-end professionalism. You can take these girls as the most stimulating companion on any tour or social events and functions. The erotic ladies with beauty and glamour can offer a wide range of services especially for the clientele. Clients can enjoy peep shows, erotic dancing, twosome and threesome physical entertainment services, cam to cam erotica, live chat, massage services, etc.

    ReplyDelete
  27. Howdy

    I just wanted to say hi to everyone

    So long

    [URL=http://www.vpnclient.us][IMG]http://openvpn.net/archive/openvpn-users/2005-05/pngd55nFojmJX.png[/IMG][/URL]

    ReplyDelete