12 December 2008

nasi lemak daging kicap


aku ni kan buleh dikira lah masak sendiri nasi lemak. toksah kata nasi lemak, lelain tu pun jarang tau! kuikuikuikui. tak pandai masak satu hal lah kan. belum kira lagi yang malas tu {oh, gua tau, gua malas!} duk pikir tu banyak lagi daging korban dlm peti ais. dah bagi orang bagai..tapi apsal cam tak luak-luak ye..tu yang tetiba rajin pulak masuk dapur. lama sangat tak 'mengasapkan' dapur tu. sekali berasap, nun berkepul-kepul asap!


okeh..jemput makan semua....
"nasi lemak halba" {aku letak halba sikit}
tambah..tambah..jangan malu-malu...

:)


13 comments:

  1. yong boleh jugak dikira dengan jari masak nasik lemak.. akak ni toksah kata kira dengan jari, memang tak pernah masak nasik lemak langsung.. wakakaka

    pes time tengok orang makan nasik lemak dengan daging kicap.. sebab selalu akak makan nasik lemak dengan sambal.. tak kisah la sambal apa pun.. tapi kalau daging kicap ni memang sedap dengan nasi putih sajer.. hehehe

    ReplyDelete
  2. fuuhh power! opss, salam singgah, tak pernah lagi singgah blog ni, tiba2 plak tuan blog bersuara kat sana...

    thanks yer kasi bunga.. keep in touch!

    ReplyDelete
  3. bestnye leh g jejalan kat langkawi..chem pun dh besar.,..bile nak dpt adik nih..?hehehe...aleeya insyaallah nak jadik kakak dh esok..hihii...wish me all the best kay!

    ReplyDelete
  4. yong ko pon mkn daging kicap gaks hahahahah...ala yong ngada2 plaks kapok nk balik kg next week..suh dia balik krismaa la...

    ReplyDelete
  5. wah... blh ko jadik org gaji masak tuk aku ker? sodap tu

    ReplyDelete
  6. kak mimi : hehehehe kalau kira pun ada lah 2 kali ajo kak! hehehehe

    afkarz : salam kenal juga..

    ReplyDelete
  7. diyana : doa byk2. semoga segalanya berjalan dgn lancar!

    yantz : aisey..nak buat cemaner...panggilan kampung da..hehehehehe

    ReplyDelete
  8. monkey : cheh! manyak chantek lu..hehehehe

    ReplyDelete
  9. sedapnya ini nasi lemak...makan dgn daging kicap ek...selalu kan dgn sambal jer....len kali leh la try wat daging kicap lak....hehehe

    ReplyDelete
  10. yong...kita samalah...sepanjang aku hidup 26 thn nie....sekali jer aku try masak nasi lemak tu....sib baik jadik he he he...

    bernas gark idea ko nak abiskan daging kurban tu kan....sedap ooo daging masak kicap....

    ReplyDelete
  11. dapnye yooooooooooooonng....terliur aku....kat esbok aku pun ade sekilo daging korban mak mertue aku kasi....sekilo tulang lembu gak, yg ni mak aku kasi....ntah bile laaa aku nak masak ni..... ntahleee...malas dah masuk dapur aku ni...manjang makan luar.....hu hu hu hu

    mmg terliur aku tgk nasi lemak ko nie.....lagi2 di snap ngan gajet yg canggih...lagi lee aku meleleh2 air liur keh keh keh

    ReplyDelete
  12. amboi yong
    nasi lemak mike maak tu buat aku kecor.....
    sajer ko erk YONG(ahak)

    ReplyDelete