14 December 2008

cekelat datang lagi...


eh, bukan dendang datang lagi. {korang ingat "dendang"??}. tapi cekelat datang lagi! ya, ya, gua tahu, gua peminat setia cekelat. tapi cekelat susu sahaja ye. itu cekelat black ke, semi sweet ke, cekelat putih ke, soriiiii! tidak dilayan! {eh, kira peminat juga ke ni?}

celebration! {harga @ langkawi separuh kalau compared beli @ airport!} iye..memang raya la aku! ni antara cekelat yang agak-agak berjaya dirembat masa ke langkawi tu. ini pun setelah jenuh berlembut bahasa dengan asben, mintak nak beli. ye lah, dia heran, kejap-kejap nak beli cekelat..kejap kejap nak beli cekelat! siapa yang nak makan?? atas alasan sebagai 'cenderamata' nanti, maka aku berjaya! eh, eh, memang betul ye..untuk souvenir ye... :p


toblerone plastik putih ni me dun like lah. prefer yang gold tu.

siapa yang tak kenal Ferrero Rocher.. satu dunia tahu! dari kecil sampai sekarang, cekelat ni masih ada. dulu masa kecil, aku ingat lagi, amatlah payah untuk dapat merasa cekelat 'ferrero' ni. kecur-kecur mulut bila tengok kat iklan tv...oh, tak mampu masa tu!

Hersye's! mantap! Crisped rice tu lagi lah...krak kruk krak kruk..

dan sejak balik dari LGK, pintu peti ais ku itu kejap-kejap buka, tutup, kejap-kejap buka, tutup!

:p


22 comments:

  1. yongggggggggggggg
    ko sajer tau........ada lebih tak...mintak sikitt...........aku rasa cam time2 nie gark nak gi terbang ke langkawi beli coklet2 tu yong....apa lagi tujuan utama gi langkawi kalu x memborong coklet @ pinggan mangkuk...nyesal aku tak mintak boss aku belikan coklet time dia gi sana ari tu...

    aku suke toblerone putih tu oooooo...cam terasa2 plak kat tekak nie...

    re : tu arr...aku pun suke yg lipstik soft tu.....tp itu sekadar imaginasi jer lah yong....hubby aku kat cam wayang opera .......boleh...!

    ReplyDelete
  2. yong....best nyer coklay banyak...baru bailk dr langkawi ker tuh?

    RE: haah mmg pun best sangat ngan DSLR baru...abang punyer pulak tuh...apa lagi posing la puas2kan.

    ReplyDelete
  3. salam ziarah kembali..hmm blog mama2 ni mmg buat diriku ini lapar sentiasalah..anyway nice blog gambar pun cantik2

    ReplyDelete
  4. wahhh cukulattt, sodapnyeeeeeeeee

    ReplyDelete
  5. ding dang datang lagi YONG!

    ooo...yong beli sobineer to ntuk kak farah ke?
    terharu nye
    cecepat ler antar yong!!!!


    yong..esok akak nak buat quiz ler

    ReplyDelete
  6. boleh aku jd tetamu rumah mu? aku nak tgk peti ais mu... kot2 ada lg

    ReplyDelete
  7. zana : nak terbang??? ha jom terbang!

    Eina : lama dah..tapi cerita je yang habis2nya!

    ReplyDelete
  8. Fly : dah nama pun mama mama kan..haruslah makan sokmo!

    aleeya : oh,cukulat mmg shedapppp!

    ReplyDelete
  9. kak farah : nak antor mana nya???? hehehehe

    monkey Luffy : kalau nak jadi tetamu, kena bawak buah tangan utk nrumah!

    ReplyDelete
  10. re: so sorry le yong
    weekend x ramai masuk
    ramai yg surf from office kan
    hehehe
    just a simple quiz..

    but, will be more quiz lepas ni
    alang-alang kak farah nak balik kelantan nanti
    leh beli adiYah kat sana

    hehehhe

    yong...
    amboi
    cepat nye
    dia...

    dah de wufoo sediri dah!

    ReplyDelete
  11. ngencessssss.....ei ayong tak baik tau dah la amik gmbr cokelat tu dari angle2 yang menarik tertarik ko mmg da bomb!!huhuhuhuhuh

    ReplyDelete
  12. hushhhh...sedapnya ceklat...mmg suka sangat, kalau dh start mkn susah wooo nk berenti..

    ReplyDelete
  13. yong, akak pun tak sabar nak beli coklat... dalam kepala dah penuh dah list coklat apa nak beli... hehehe

    ReplyDelete
  14. ko yong...bikin aku terliur meleleh air liur jek tau.....mase aku gi langkawi dulu...mmg coklat aku gi terjah dulu....org dok sibuk2 nak beli pinggan sudu...aku tak....tatap cari coklat....keh keh keh keh

    cantik lar gambar cekelat2 ni semua....oooo ko tak suke toblerone putih yeak...aku plak tu yg aku gile.....dapnyerrrrrrrrr

    ReplyDelete
  15. nasib baik la aku nie x suke sgt cekelat...kalo x mesti aku pun terliur yong oooiii...

    ReplyDelete
  16. meleleh air liur haku la yong..
    saje je pepagi ni eh..

    maria ske toblerone n hershey's tu.. menjilat plastic cokelat.. (cokelet kalau dah lembik) heheh

    ReplyDelete
  17. sedap nye coklat..saje je yong letak gambar coklat ni tau..wanie ni hantu coklat...semua jenis coklat suka kecuali white coklat...

    ReplyDelete
  18. huwaaaaaaaaaaaaa
    sekelattttttttttttt!!!
    mmg saje je tauuu
    mintak er sitittt

    ReplyDelete
  19. hi yongggg.... akak dtg je dihidangkan dgn ceklat..tak aci... dtg mana smua ni??? borong kat LGK ke??? alahai..bestnya kan.. hari tu pun hubby akak pegi LGK, akak pesan toblerone... yg tak syoknya dia pi beli yg putih gak...tak sapa layan yg putih tu.. tak best arrr...

    ReplyDelete
  20. salam...
    minggu ni mungkin pegi langkawi lagi. boringnya asyik orang nak kirim coklat jek. tak pun minyak gamat. uhuk-uhuk.

    ReplyDelete
  21. Sedapnye...akak pun hantu cokelat..tapi sekarang ni kena control sikit.Kalau boleh memang tak nak ada stock cokelat dalam fridge..saya ada MISI yang perlu diselesaikan ok..kuang..kuang..kuang

    ReplyDelete
  22. sedap nyer cekelat.... yong ko mmg tau.. buat aku terlelh2 ayaq liuq jerk.......huhuhuhuhuh

    ReplyDelete