07 October 2008

tempat jatuh lagikan dikenang.. :)



masa balik raya ari tu..sempatlah jugak imbas semua kenangan masa zaman comot-comot dulu..ini view kat area umah paklong aku...aku pernah buat entry rumah arwah paklong ni..dulu2 kalau tak balik raya ke perak..kitorang balik raya ke rumah arwah paklong aku..kek kuala pilah

luasnya mandang...sawah kat kuala pilah..mmg tak menjadi sgt sekarang ni...abah kata, dulu2 je padi menjadik...

masa dulu-dulu kan, sungai ni tempat bebudak kampung berendam...tapiii sekarang tak pernah pun tgk bebudak berendam sini.....segala dah tggl kenangan dah...budak2 yg sebaya dgn aku dulu pun tak tau dah kat mana sekarang...

ha..ni la tmptnya..tmpt jatuh lagikan dikenang tau!...masa aku sekolah lower form dulu..tak hengat umur berapa...zaman ligat-ligat..aku n sepupu sepapat suka bonceng motor paklong..biasanya sepupu lelaki aku yg bawak..aku bonceng je...dah nama pun ramai sepupu lelaki..harap adik beradik aku je la yg gegirlnya..apa tah malang sekali tu...tgh syok rempit atas batas tu..silap teknikal sket...kitorang jatuh motor..tapi tak dasat la..ala2 terbabas gitu je..tapi terbalik gak la motor tu...side mirror pecah...cumanya, giler buruk la ghupenye pasal time tu aku pakai baju kurungggggg! ayuuuuuuuuu gituuuuu..pastu..nak-nak pulak ada bebudak kampung yg tgh mandi kat sungai tadi tu...duk gilerrr pulun gelakkan kitorangggg..amboiiiiii...siap koranggggggg ye!!!!

..indahnye kenangan dolu2 ye.......


7 comments:

  1. sempat nostalgia bila beraya... memang bestkan jaman dedolu.. nak lak duk kat kampung...

    hiks, tak koyak ke baju kurung tu bila dah tergoleks tuh ;p

    ReplyDelete
  2. salam,

    setiap tahun ummi suka pulang ke muar daripada sg petani sebab ummi suka beraya di kampung :)

    indah sungguh zaman kanak2

    kalau boleh diputarkan waktu :)

    main bendang, lopak, mandi sungai dan macam-macam :)

    ReplyDelete
  3. alalala..comelnyer chem ngan baju kebaya pink dia tu..tak jemu mata memandang..naper yong tak pakai samer??..mesti melatoppp bak kata velvet af tu...banyak tul chem dapat duit raya tu...walau canggihpun kota, raya kampung gak yg sodap, kan yong!!!

    ReplyDelete
  4. teringat zaman dulu2 ye...yong,kita sama ar..adik badek suma ponpuan..best gak kan.sapa kata anak pompuan xlasak..zura ni ha..lutut xrupa lutut dah..berparut sana sini...kekekeke.

    cantik ar kampung yong..tenang je..suka tgk

    ReplyDelete
  5. rindu kan kenangan masa kecik2, redah sungai parit hutan.. tangkap ikan.. mandi sungai.. dahulunya semua hijau..

    ReplyDelete
  6. kenangan lama tetap indah kan yong
    kampung jugak menggamit memory...

    zana pun ada nostalgia jatuh motor yong..time raya gark..tp dlm kebun kelapa sawit, maklum ler umah atuk belah mak sebelah nyer kebun kelapa sawit...tengah syok2 belajar bw motor ngan sepupu, amik ko, salah masuk gear, terbongkar aku dlm parit....abis koyak rabak baju aku, sib baik tak patah riuk...

    tp, kg ko mmg cun ler yong...cam dlm drama2 plak....

    ReplyDelete
  7. YONG
    view balik kg ni paling best yong
    suke benor aku nemgoknya....

    ** YONG
    link FP mike cuba check
    aku klik tak leh masuk aa YONG

    ReplyDelete