20 October 2008

sungguh tak paham!


masih byk lagi jemputan open the pintu tiap minggu? :) tiap minggu kekenyangan..erkk alhamdulillah..rejeki..:) tahun ni aku sibuk gi open the pintu rumah orang..insyaAllah thn depan..ada rejeki, aku'll buat. aku malah dah nak cerita pasal makan-makan open the pintu setiap minggu. muak pulak aku. kalau aku muak..sah la korang lagik lah kan :)

cuma ada satu perkara yg lately bila aku tgh ngelamun..esp. bila tgh dok layan mata mengantuk yang berleganr-legar dalam kepala minda aku yg kekadang agak blurry2 jugak ni :). korang tgk gambar kat bawah tu? nampak ada dua biji pasu munga..munga yg aku tgk pun ala segan nak hidup di muka bumi Allah ni.


sebenarnya menda alah ni aku dah byk jumpa..ada yg letak tong sampah lah..baldi lah..aduh! kalau berbayar patutlah jugak. yang terbarunya, ni lah. weken lepas, aku mengisi ruang masa aku ke umah cousin hubby @ pandan the pandan area..opsss location harus dirahsiakan buat sementara waktu! area perumahan situ agak sempit kawasannya. dan bila nak mencari parking..haruslah mengagau2 kan.

tika tu lah kami terpandanggggggg ada dua biji pasu munga tu duk baik punya landing kat atas jalan. berpinau dah mata aku jam tu. harus diingat ye..atas jalan..bukan tepi jalan! :) emm, sahlah ni..owner sudah 'chop' parking utk keretanya. dgn kata lain, tak bg org lain park situ. tapi tu bukan area depan gate dia kan. kalau depan gate tu aku pahamlah kan {sah-sah la aku pahammm pasal mak den pun duk umah teres gak..} :) ni dah kira seberang jalan. dah dikira kawasan awam. tul tak? betulkan aku if i was wrong! so, dia tak berhak nak 'mengecop-ngecop" kan??

time aku park tu, kebetulan ownernya ada disitu. usha baik punyerrrr. :) takut aku rembat. dan dek sebabkan aku rasa sgt tak pueh hati, time tgh2 kalut kuar kereta..aku capai henpon aku..aku klik! klik! klik! sorry arr kak...den mmg tak pueh hati!!!!!!!!


17 comments:

  1. beraninyer kau ni yong, kalau akak compem dah larikkkkk...

    tapi dia memang tak de hak nak cop mengecop.. parking seberang jalan tu dia bayar ker??? sendiri mau ingat la.

    ReplyDelete
  2. kalau ati tgh panas..mcm tu gamaknye kan? hehe~ tabikkk springg jap! confirm akak tu nganga beso n confirm akak tu ingat reporter mn yg sesat ni? padan muke akak tu! awat tak amik skali muke akak tu? meh tayang kat sini skali muke org yg selfish tu..

    ReplyDelete
  3. kak mimi : tu lah..pehal tah main ngecop-ngecop lak...

    mama iqa: mmg paneh hati habis da time tu weh...! pasal byk kali sgt dah jumpa mcm ni.. :)

    ReplyDelete
  4. memang tak patut..tamak namanye tu hehe...
    ada bape bijik kete dia ada..sampai tak cukup nak letak dlm rumah..hmm...ada2 je perangai manusia nie ye...
    klu dah kaya sgt..byk kete..buatpelah dok kat rumah sempit gitu kan...

    ReplyDelete
  5. siap main cop2 plak...bukan dia byr pun tmpt letak kereta awam tu....lain lor klu dia byr...sendiri mahu paham lor!!!!

    ReplyDelete
  6. klu aku pun..aku akan amik pic..muahaha geram aku tau..

    aku plak kt umah aku ni.. mmg la x tulis petak tu sapa punya..tp dah 4 thn duk sini x kan x perasan lg keta sapa dok letak kt situ kan.. ada satu minah ni...br dlm 1 thn dia dok kt area umah aku.. yg aku heran..tempat lain dia x kaco tau.. petak keta aku gak la dia nak letak keta dia.. padahal ada 5 kotak tau kt kawasan aku selalu letak.. iskh.. keji tau.. aku selagi boleh x msk petak org.. sggp aku park jauh tau.. nyampah aku ngan org yg x reti hormat org lain nih..

    ReplyDelete
  7. wuihhh....hover tu..
    mana leh nk chop2 camtu...
    mintak simpang le ada kaum-kerabat aku peel chop2 camni...muhahaha...

    ReplyDelete
  8. beraninye!!!

    apelah dorg ni kan.. org lain bayo cukai gak heheh!!!

    ReplyDelete
  9. sampai mcm ni sekali nak cop parking erk..naper ler dia tak letak peti ais ker, mesin basuh ker..keh..keh.. cian bunga tu lak jadi mangsa..
    syukur kak iena duduk kat kawasan yg leh parking 4 biji satu rumah...

    ReplyDelete
  10. kalau maria, siap alihkan pasu tu.. hehe.. bikin panas lagik.. *acah je

    ReplyDelete
  11. yong, camna yong buat link tetamu yagn paling ngetop tu?? ajar akak leh tak?

    ReplyDelete
  12. ada gak org cam ni erk yong....
    manusia... mcm2 hal... ader ker dia leh p cop... byk cekadak dia... suh dia beli la parking tuh... hahahaha.. xde maknanya...
    tenkiu... tenkiu.. baru blajo nih yong.. byk lagi yg kena godek2 ni...

    ReplyDelete
  13. Ssh gak kl dah cop2 nie.org luar xda harapan la nak parking nya.

    ReplyDelete
  14. yong setuju..etuju..mmg ramai spesis yg wat mcm nih..teruk betul kan..tp niza xpnh la nmpk org letak pasu bunga..slalu baldi jek..mayb mreka pk pasu berat sket so org maleh nk alihkan kot..hahahahah...whateverpun ni dh kira 1 kesalahn..tempat tu bukan diorg punya pun!!!

    ReplyDelete
  15. mengong kan camtu yong..
    buat sakit hati jer org2 camtu...
    tahu ler dpn tu umah dia...tp jgn ler sampai melampau x kasi org parking kat dpn umah dia tu....
    kalu zana pun angin satu badan camtu...
    kalu zana ler...aku kuar gi alihkan pasu tu...pastu aku buat muka x bersalah parking kat situ....bukan dia boleh saman pun....
    baru puas hati...bg dia plak rasa panas hati...he he he

    ** yong...zana try buat ps yg yong ajar b4 nie...nak tanya...camner nak kecikkan gambar yg kita dah copy paste tu erk....

    ReplyDelete
  16. salam,

    kalau akak le, akak alihkan pasu bunga tu, lepas elok-elok parking kat situ letak balik pasu bunga tu sebelah kereta :)

    padan muka dia :)

    ReplyDelete
  17. ooo...
    macam nie pny orang pn ada...
    adoiyai...

    ReplyDelete