05 April 2011

#rinduku setengah mati

hampir 3 bulan sudah kami jauh dengan babah. macam tak percaya dgn diri sendiri yang diri ini mampu berdikari. sebelum ni banyak perkara yg saya bergantung harap dgn babah. ye saya mengaku. segala bil, bayar kereta ke apa ke tak pernah ambil tahu. apatah lagi mahu pergi membayarnya. yang saya tahu hanya pergi giant beli barang dapur! behehee.

orang selalu tanya, eh macam ne ye jauh dgn sang suami. penat juga lah nak jawab. ikut logik akal, mmg susah lah kan duk jauh-jauh ni. bukan sempadan dgn sungai mahupun laut china selatan ataupun selat melaka. tapi jauh nun berbeza benua. kadang saya rasa diri saya kuat. kuat sangat. eh perasannya! :p tapi ada ketikanya saya rasa down juga. rasa lemah yang amat-amat. terutama kalau ketika Chempaka tak sihat. chempaka menangis. ibu nya pun nanti sama menangis.

tapi saya masih bersyukur, keluarga yg lain ada hampir dengan saya. keluarga sendiri dan keluarga mertua. syukur jugalah kan. kalau tidak mau sengal ubi juga terperap berdua dgn chempaka saya.

paling yang saya tak dpt menahan air mata ni keluar bila chem selalu cakap " kakak nak tggu babah balik ni. nak pergi giant dgn babah naik motor. lama dah kakak tak naik motor". selalu bila nak buat apa2 dia akan cakap "kakak nak tunggu babah balik dulu.." :(

cara kami berhubung hanya lah dengan melalui YM dan Skype. syukur. masih boleh bervideo call dan mendengar suara. dalam byk-byk bil, bil internet yg paling utama ke bayar. lupa byr nanti, kena potong pulak. bhehehe.

tapi mana nak sama kan kalau yg tersayang nun jauh di sana. tetap rasa bezanya. makin lama, rindu makin menebal. tiap malam sblm melelapkan mata, terasa2 seperti mahu terbang ke sana! kalau lah dengan hanya sekelip mata mampu sampai ke sana. oh, bahagianya rasa.

sepanjang ketiadaan babah, byk perkara saya pelajari. semua saya buat sendiri. sila berikan tepukan gemuruh kepada saya. clap. clap :p melayan chempaka saya sendiri. walau kadangkala bikin darah ni melonjak naik, tapi saya tetap bersabar dan berharap saya kuat sentiasa.

harap-harap kalau diberi peluang dan ada rezeki, insyaAllah kami akan jejak ke sana. tapi sblm tu, byk perkara yg harus diuruskan dan difikirkan. semoga Allah permudahkan jalan hidup kami.




hujung bulan ni, ulangtahun perkahwinan kami yang ke 6. tak dpt nak bayangkan situasi yang bakal dihadapi. rinduku setengah mati..

apa pun saya bersyukur kepada Allah atas limpah rezeki dan kebahagian yang dikurniakan buat kami sekeluarga. syukran ya Allah.


*pheww,entry kali ni mmg sgt emosional. tak suka sebenarnya nak buh entry2 gini. saya suka yang happy2 jek. tp takpe lah, berilah saya peluang nak berjiwang2 sekejap ye ;)


7 comments:

  1. ala ciannya lama nya kapok ke mana yong? xpe yong kat kuat..hehhe lg pun chem pon dah beso...

    ReplyDelete
  2. bila kite mengharunginya kite baru sedar bahasa kite adalah seorang yg sgt kuat & tabah :) cayalah ko mmg isteri & ibu yg hebat

    ReplyDelete
  3. aritu da rasa..sminggu x rasa sangat..masuk minggu kedua, hidup cam xde makna..tapi yong bertuah ada family yg take care..payah nk nmpak kalau ari coti ni..he he

    ReplyDelete
  4. yantz: kapok sekarang duty kat Dubai.

    ReplyDelete
  5. su: ye yeahhhh! thanks dan aku bangga sbb ramai kwn2 yg memahami di sisi aku! hang antaranya..

    ReplyDelete
  6. ani jiran depan : pantang ada cuti, mesti kami hilang punya hehehe.

    ReplyDelete
  7. wahhh..sedih plak bace entry nie...tetibe berderai air mate...sabar yer kak yong...kuatkan semangat...yeyeaahhhh!

    ReplyDelete