15 May 2010

hai..hai..hai


cik chem dgn muka yang penuh bedak bak di tepung gomak!


ha tengok. aksi cik chempaka. study. study dan study. dasat! minggu ni nak exam katanya. hai, tak sangkanya anak ibu yg umur 4 thn ni nak peksa????? semoga kakak berjaya okeh. ibu dan babah doakan.


lama dah tak cerita pasal chem ni kan. dia dah 4 tahun. besarrrrr sudah. nak kena ada adik, tapi rezeki tak tiba-tiba lagi. kena sabar dan berusaha ni. dah masuk umur 4 thn ni, mcm2 lah pe'el nya. ye le, dah makin besar. keletah toksah kata lah. habis kata2 kita ni dipatahkan..hahaha.

alhamdulillah, dia sekarang..

* dah makin berdikari. memang dia sendiri selalu claim yg dia dah besar.
* sejak masuk sekolah, dia dah boleh membaca. seronok sgt bila dgr dia baca..
* sudah boleh menulis ABC, 123. tapi still bengkang bengkok. hahahaha
* sudah hafal Al Fatihah, doa makan, doa belajar, doa tidur..tapi masih ada bunyi pelatnya lagik.
* kalau berkata-kata, mak aih..susah nak stop. macam bertih. tapi ibu suka je layannnnnn
* dia jarang tgk akademi fantasia tapi mcm mana ntah dia leh kenal dan hafal nama semua peserta AF tu.. ermmm
* peminat lagu2 Hafiz dan Stacy budak AF tu..eh, perasan tak, budak2 mmg suka dgn artis AF kan??? apsal ek???
* suka bercerita. terutamanya time2 nak lelap mata. macam2 cerita lah keluar.
* kalau ibu sakit kepala, dia le tukang picit kepala. wahhhh heaven sgt tau!

6 comments:

  1. abih muke dia dgn bedak..haha! ape2 pun mantain cute!

    bab2 nak beradik ni mmg sabar je kan yong kan. sume tu kuasa Allah. kite ni berusaha je la..insyaAllah, kalau ade rezeki akan dtg, ada la tu..good luck ye!

    ReplyDelete
  2. cam dewasa je nampak...tapi apapun goodluck for chem...blaja rajin2 smpai masuk u

    ReplyDelete
  3. lily: tu le psl. gemar tul dia skng tepek2 putih bedak. cantik katanya.. ;)

    ReplyDelete
  4. sue: tenkiuk auntie. harap maryam pun nanti sama2 cemerlang..

    ReplyDelete
  5. ibu amoi: hehe dia suka claim diri dah besar.

    ReplyDelete