28 February 2013

#Salam dari padang pasir

Salam siaran dari negara pasir berdengung.

Syukur. Syukur. Tiba2 mood datang untuk update blog. Sikit je la pon mood nya datang. Kejap lagi balik lah tu. Apo kau merepek ni labu oi!

Pada rakan FB mungkin ramai yg dah tahu aku sekarang menetap sementara di negara pasir berdengung ni; Dubai. Setelah tolak tambah darab bahagi, baru berani ambil keputusan untuk cuti tanpa gaji ikut cik abang yg kerja di sini. Haih. Satu keputusan yg sangat berat. Tau tempat isteri di sisi suami. Tapi ada perkara2 kadang2 menjadi kekangannya. Takpe lah. Mungkin ini cara rezeki kami. Dia Maha Mengetahui. Nak meninggalkan mak abah di Malaya tu juga satu keputusan yang sangat berat.

Dua tahun lah juga aku bebas sementara dari kerja. Dua thn kejap je tu. Pejam celik. Pejam nganga. Haha. Oh. Chem pon terpaksa lah sekolah sini juga. Tapi buat masa sekarang belum lagi mula sekolah. Lps cuti summer nanti baru mula. Dua bulan sebelum sekolah mula, chem akan hadir utk kelas persediaan. Ye lah. Kang terkejut pulak kan. Elok lah ada persediaan.

Orang selalu tanya nak buat apa nganga2 je ke sini. Haha. Yang ni aku pun tak tahu nak jawab lagi. Chem pun belum mula sekolah. Dah sekolah nanti aku lah jadi supirnya. Tapi sebelum tu kena ambil lesen dulu. Ohh semoga berjaya.

Meh tunjuk sikit gambar masa nak bertolak hari tu. KL - Dubai. Perjalanan makan masa 7 jam tanpa henti. nank tidur, tapi mata tak boleh lelap. Macam tu juga dengan Chem. sesaat pun tak tido. Ralit melayan game, movie. Tambah lagi, asyik makan sepanjang perjalanan. Fuh, memang kenyang kali ni. Alhamdulillah.


 Terbang bersama Emirates.


 Makan time. Kids meal

 Mak pak punya menu. Makan dua kali.



 Seperti biasa, souvenirs dari Emirates memang melimpah ruah.

 Memang dah jangka. Chem takkan tidur punya.

 

 
Orang sebelah dah berdengkur. Tapi Chem...haih, rajin seperti ibunya. hahaha


  
 
 Alhamdulillah. Setelah montot kematu, akhirnya sampai. Dubai International Airport.


Insyaallah, dipanjangkan umur..murah lagi rezeki, akan tinggal di negara pasir berdengung ni selama dua tahun. Dan moga Chem juga dapat adik!!! hahahahahahahaaa.

Ok lah. Setakat ni dulu kita cerita. Aku dah mula rindu Malaya. Rindu mak abah aku. Adik adik aku. Semuanya. Kadang bila termenung sorang memang mengalir je la air mata. Chem mula mula hairan juga. Tapi lama2 dia buat derkkkk jek. Haha. Ibunya memang emo. Apa nak buat.

Nak masak for lunch. Inilah kerjaya utama aku kat sini. Terima seadanyaaaaa.

9 comments:

  1. xpela yong..mungkin ada hikmahnya kan
    wah..lps ni chem pandai la ckp arab ye :)
    take care ye kt situ

    ReplyDelete
  2. yip...yipp...horayyy..kalau aku jadi kau..hehe..cita2 utama aku skrg ni tau nak resign..haha..takpe yong, ade hikmah kan semua ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehee. yip2 horray eh. tu lah..moga segalanya dipermudahkan.

      Delete
  3. Takpe yong. 2 thn kejap je tu.
    Bila lg nk merasa dok negara org ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gitu lah kan. peluang ada, ambil saja hehe

      Delete
  4. assalam.....salam perkenalan....

    ReplyDelete
  5. ketinggalan keretapi sy ni, sbb br kembali berblogging setelah setahun bercuti menjenguk kwn2 blog..seronoknye dpt mengutip secebis pengalaman dirantau org.. w/pun hny 2thn, mesti sgt berharga.. smg semuanya selamat...

    ReplyDelete